۵۶ هزار نفر با بهره برداری از مجتمع آبرسانی سوادکوه از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهره مند می‌شوند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،   جانباز مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت : عملیات اجرایی مجتمع آبرسانی سوادکوه و ۱۴ روستای لفور در مازندران امروز با حضور وزیر نیرو در شهرستان سوادکوه شمالی آغاز شد .

وی افزود: برای اجرای این طرح ۴۲ کیلومتر خط انتقال لوله آب، ۱۷ هزار متر مکعب مخازن و ۲۷۰ لیتر در ثانیه تصفیه خانه درنظر گرفته شده است.

مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور هزینه اجرای این طرح بزرگ و مهم آبرسانی مازندران را ۸۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت:: مرحله نخست شامل خط انتقال به طول ۲۱ کیلومتر با هزینه ۳۰۰ میلیارد ریالی در مدت ۲۱ ماه اجرا می‌شود.

جانباز افزود: با اجرای این طرح، آبرسانی به شهر‌های پل سفید، زیراب، آلاشت و شیرگاه و ۲۴ روستای شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه شمالی از سد البرز (ایت اله صالحی مازندرانی) انجام می‌شود.

وی از تامین آب آشامیدنی سالم و بهداشتی ۱۴ روستای حاشیه سد البرز با جمعیت ۱۰ هزار نفر را از دیگر طرح‌های مورد بهره برداری امروز نام برد و افزود: برای اجرای این طرح ۴۸ کیلومتر خط انتقال آب، ۱۸ ایستگاه پمپاژ، تصفیه خانه به ظرفیت ۳۰ لیتر در ثانیه، ۱۵ باب مخزن اجرایی می‌شود.

جانباز هزینه اولیه اجرای این طرح را ۲۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت:: تا ۲۴ ماه آینده این طرح به بهره برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/آ

اجرای طرح انتقال آب آشامیدنی سالم و بهداشتی در سوادکوه

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.